Holandskonalodi

Skippers Post 3/2021


Rozloučení Martiny Zíkové

Milí skippeři,

nastal čas nevyhnutelných změn v poskytování služeb od příští, již 25., sezóny plaveb po Holandsku.

Dosud:
přeprodal jsem vám pronájem lodě
a poskytl nadstandardní servis, především:

konzultace a pomoc s výběrem lodě
teoretickou přípravu na plavbu / plavební manuál a výukové filmy
praktickou přípravu na plavbu / cvičnou či kondiční plavbu
doporučené plavební trasy či naplánování trasy "na míru"
pomoc "přítele na telefonu"


V nové sezóně:
budete vstupovat do smluvního vztahu přímo s konkrétní loděnicí, nadstandardní služby zůstanou zachovány a budu mít i více prostoru pro jejich další zlepšování

Jak to tedy bude fungovat?

Kontaktujete mě

pokud budete potřebovat, pomohu vám s výběrem lodě a poptám ji pro vás v Holandsku
pokud budete chtít, vyberete si ji sami na našich stránkách a já ji pro vás poptám v Holandsku
od holandské loděnice vám přijde smlouva (v které napíšete, že jste zákazníky Dutch Masters) a faktura
na našich stránkách se evt. pojistíte
zaplatíte si evt. odkup kauce
zaplatíte si evt. cvičnou či kondiční plavbu
po zaplacení faktury holandské loděnici budete moci čerpat naše služby:
1) stáhnout 80 stránkový plavební manuál
2) shlédnout naše výukové filmy
3) stáhnout některou z 15 doporučených plavebních tras či naplánovat se mnou trasu "na míru"
4) cokoliv kdykoliv před plavbou i při ní konzultovat přímo se mnou


To vše je pro naše skippery zdarma. Ostatní, kteří si loď přes nás neobjednají (ať už poplují na vlastní lodi či s konkurencí), a tyto služby budou chtít, zaplatí od 3. do 5.000 korun.

Děkuji za pochopení.

Daniël Hagen


Úvodní slovo Iny Rybenské

Milí přátelé, v reakci na rozloučení Martiny Zíkové bych se ráda představila. Jmenuji se Ina Rybenská a budu zastávat stejnou funkci, jakou zastávala Martina, tedy budu tu pro vás, abych vám, společně s Daniëlem Hagenem, zajistila bezproblémovou dovolenou, cvičnou plavbu či třeba výlet.
Zřejmě nemá valný význam připomínat, v jak nelehké době, co se zákaznického servisu týče, se budu této funkce ujímat. A proto prosím o shovívavost a trpělivost a přeji nám všem lepší zítřky. Těším se na budoucí spolupráci.
Ina Rybenská


Doplnění Daniëla Hagena

Děkuji Martině za 13 let, které věnovala práci pro Dutch Masters, za rok, kdy jsme přijali odpovědnost za krach našeho partnera, Hatenboer Yachting a stálo nás to mnoho energie i finančních prostředků, ale hlavně za rok právě uplynulý, kdy jsme řešili mnohdy téměř neřešitelné případy ... Štafetu přebírá Ina a samozřejmě vám budu kdykoliv k dispozici i já ...


Jak bylo v uplynulých dvanácti měsících?

Jednoznačně nejhůř v celém mém životě. V roce 2019 běžel v televizi námi natočený dokumentární seriál Bedekr, a díky němu jsme měli na počátku března o více než 20% vyšší počet objednaných lodí. Takže když přišel Covid, měli jsme i výrazně více práce s přeobjednáváním lodí.
Ani to nebylo jednoduché, plnili jsme pozici fendru mezi rychle plující lodí a tvrdou hranou městského úvaziště. Nikdo nevěděl co bude a všichni chtěli (logicky) řešit situaci ve vlastním zájmu. Loděnice pozastavily (v souladu s doporučením holandské vlády) možnost stornovat lodě, klienti naopak stornovat chtěli.
A my byli v těžké situaci. Právně vzato byli téměř všichni jarní klienti ve stornu ve výši zaplacené zálohy (anebo celé částky za pronájem lodě), v Holandsku se totiž plulo a holandské hranice nebyly uzavřené (jediné pozdější omezení se týkalo velkých lodí a např. několika párů na jedné lodi) a tak nebyla překážka na straně loděnice, ale na straně zákazníka (zavřené hranice ČR a Německa). Přesto loděnice pochopily i morální rozměr celého problému a povolily nám lodě přeobjednat na pozdější termíny.
Ne každému se to ale líbilo, argumenty zákazníků zněly "my za covid přece nemůžeme" (my ani loděnice ale taky ne), máte mít pojištění (ne, to není možně, tohle není zájezd), máte starším 65 vracet peníze (opět ne, tohle není zájezd a tzv. lex voucher se na pronájem lodí nevztahuje), zněly i věty "přijedu a ty peníze z tebe vymlátím", "jsi podvodník", "podám na vás trestní oznámení", "podám na vás žalobu" (to se i stalo, klienti po vyjádření soudce, který po předložení argumentů stál na naší straně, žalobu stáhli).
Vše se táhlo hrozně dlouho, nikdo nevěděl, kdy se hranice otevřou a kdy budeme moci plout. Otevřely se k půlce června a my si oddychli. Ne však na dlouho. Část zákazníků totiž, i když už to bylo možné, do Holandska nechtěla. Ať už ze strachu (i když na severu země byl tehdy i vůči ČR výrazně menší počet nakažených, ve středu země srovnatelný), anebo z důvodů ekonomických.
A nám začalo druhé kolo. Tentokrát to bylo výrazně náročnější. Loděnice se většinou chtěly striktně držet smluvních stornopodmínek. Přesto jsme vyjednali přesuny termínů téměř pro všechny své klienty, byť tentokrát s vypětím všech sil.
Před létem se nám pár zákazníků ohlásilo s novou poptávkou, ale lodě v Holandsku už byly téměř všechny pronajaté Holanďany a rychlejšími Němci.
Na podzim bylo jasné, že problém s covidem ještě není vyřešen a počet nových poptávek do poloviny června byl 50 (standardně min. 250) a problém s tím, že až se Češi rozhoupou, lodě budou obsazeny Holanďany a Němci se opakuje.
Co to vlastně znamená? Firma (doufejme) začne vydělávat od listopadu 2021 (reálně spíš od dubna 2022), tedy de facto po 2 letech, kdy práce sice máme dost (odhadujeme 3,5 násobek našeho času na průměrného klienta), příjmy však téměř žádné. Já (Daniel Hagen) nemám žádný plat, zrušili jsme pražskou kancelář, osekali všechny možné náklady a přesto je nutné peníze do firmy nosit (a likvidovat si tak úspory na stáří). A pomoc státu, kterému už 30 let odvádíme daně? Nulová.
To ale není to nejhorší. Poprvé v životě jsem nazýván zlodějem, podvodníkem, grázlem, vychcancem. A to přesto, že ti, kteří mě tak nazývají o žádné peníze nepřicházejí. V první vlně covidu byli lidé vystrašení a já chápal jejich nervozitu, méně už jejich jájínkovství. Teď se opět přitvrzuje a já už psychicky "melu z posledního". Ale nemohu to vzdát, už kvůli vám, těm slušným, kterým právě podruhé či potřetí přesouváme termín plavby.
A jak to bude dál?
Otevřeně? Nevím ... Vím jen to, že to nevzdám. Ekonomicky ještě určitě vydržím, psychicky snad. V Holandsku by v červnu měli být naočkováni všichni, kteři o to mají zájem (cca 85% obyvatel), hranice Holandska jsou (stále) otevřené, (zatím) po těch, kteří přijedou autem nechtějí ani testy (to se však asi brzo změní), 27.3. vyplují první lodě. I hranice ČR jsou otevřené, takže jediné, co nám brání je (aktuálně) zakázaný průjezd Německem. Dubnové plavby jsme už "odpískali", s květnovými uvidíme na začátku dubna. Držme si palce!
Daniël Hagen